onsdag 10 september 2008

Breaking dawn

Pust! Nu är alla delarna i serien om Bella, Edward och Jacob utlästa. Breaking dawn av Stephenie Meyers är sista delen och ja, vad ska jag säga utan att förstöra för någon? Jag ska försöka att inte avslöja för mycket. Man får träffa väldigt många fler vampyrer än i tidigare delar, träffa på fler märkliga övernaturliga förmågor, lära sig mer om varulvar och läsa nästan ändlösa beskrivningar av hur snygg och fantastisk Edward är.

Själva handlingen är riktigt spännande, jag har svårt att sluta läsa för att jag är så nyfiken på hur det ska gå men jag blir ärligt talat riktigt trött. Trött på att Edward inte har en enda dålig sida, att Bella aldrig tänker på sig själv och att det stundtals är otroligt förutsägbart. Tur att Jacob är med, han är helt klart coolast. Dessutom kommer det med en ny huvudkaraktär som är... intressant och som jag är säker på att alla kommer gilla.

Men, det är som sagt spännande och jag vill ju veta hur det går för alla (utom Edward, bläbläblä), så jag är rätt nöjd ändå. Önskade bara att Bella hade mer skinn på näsan. Ska det vara vampyrböckder så håller jag nog ändå på att Already dead av Charlie Huston är bra mycket mer spännande.

Låna Breaking dawn här

1 kommentar:

Anonym sa...

the twilight saga är sådanna böcker man kan läsa på olika sätt. läser du twilight som en vampyrberättelse så får du detta intrycket. läser du detta som en kärlekshistoria så blir du (som resten av världen) kär i edward och de perfekta beskrivningarna av honom.