onsdag 24 september 2008

Bättre än Stephenie Meyer!

Mer än ögat ser av Melissa Marr är en riktig höjdarbok! Åh vad glad och nöjd jag blev när jag läst.

Huvudpersonen Aislinn har en speciell förmåga, hon kan se alverna och oknytt. Och här är det inte tjusiga Sagan om ringen-alver utan visserligen snygga men nyckfulla och ofta elaka alver, de man brukar kalla älvor. Som tur är vet inte alverna om det och Aislinn är bra på att dölja sin förmåga. Men en dag upptäcker hon att två alver förföljer henne. Det visar sig att alvernas sommarkung (ung och otroloigt snygg) är fast besluten att Aislinn ska bli hans drottning. Det finns bara två problem:
1. Aislinn gillar inte alver och dessutom är hon nog rätt kär i bästa vännen Seth.
2. Om Aislinn tackar ja men sen inte visar sig vara den som är menad att bli drottning blir hon istället en slags vinteralv (inte kul, kallt).

Så Aislinn å sin sida jobbar stenhårt för att slippa ifrån alverna och samtidigt inte röja sin förmåga och sommarkungen jobbar ännu hårdare på att förföra henne.

Det här är spännande, romantiskt och huvudpersonerna är så himla bra! Jag gillar dem allihop fast de är jobbiga ibland. Dessutom, riktigt snyggt omslag tycker jag.

Låna här

1 kommentar:

Jennie sa...

Ha ha, skulle precis blogga om den här boken, och där låg det redan. Visst är den bra. Har bloggat på textapp.blogspot.com precis. På bloggar står det "för dig som läst Twilight-serien". Men det här är till alla andra också, plus att den faktiskt är mkt bättre än Meyers böcker tycker jag. Aislinn är inte lika tafatt som Bella. Bra. Bra. Bra. Kolla in hennes myspacesida här: www.myspace.com/melissa_marr