torsdag 18 september 2008

Dikter del 2

Alla hjärtans dag
Jaha, Men jag då?
bli min nu.
omgående
Ja. fint.
verkligen

LF

Det var augusti.
Jag fina hyreshusbergsgatan
En hyresgäst med "kontraktsärenden"
springer strängt med brevet till 16 andra
vanliga hyresgäster. Hon skulle proffsig vara
en procedur nu. Hon rabblar i det svarta Sverige.
Slut.

Sofia Fränkel

Jag är närmast en Volvo försiktigt
längst parkeringen, jag går försiktigt
fram till den. sen blev det svart.

Maria Mattsson

Hyresgäster upphör klagomål Visst.
bergsgatan strängt
Draken- fick det övriga med Naglarna

Anonym

Uppfälld
på parkeringen
Han 170.
skriker artigt.
Jag vill
Men hinner nästan
fem

Anonym

Monica rabblar skämt. Medan fastigheten avslutar ärende.
kontraktsinnehavaren slänger brevet på golvet
Minna ringer Draken och samtalet börjar om
saken?

KB

Minna är vräkt av hyresbolaget.
Hon läser för månader. Festar med flaskan och firar..

Frida Sandström

skulle hemifrån:
hon
bara rabblar
ringer utger läser
varit bergsgatan med nu.
torkar, och igen,
från Söder
frå syn två övriga blivit fina
kopplas

Anja

Inga kommentarer: