torsdag 21 oktober 2010

Hei kaikki, det är Matilda igen! Igår utlovade jag ju att jag skulle fortsätta skriva om fanfictions, fast fördjupa mig lite mer i mina egna åsikter. Så håll i hatten, här kommer det!
Jag fastnade för genren för ca ett år sen, när jag av en ren slump hittade en fic om Bam Margera(känd skejtare och medlem i Jackass) och Ville Valo (otroligt snygge sångaren i bandet HIM och en av Bams närmsta vänner). De är två av mina idoler, det var de redan då.

Vam blev snabbt en ny favoritsysselsättning, men för inte så länge sedan sinade strömmen av nya Vam-fics på sidan jag läser dem på. Jag bestämde mig då fär att leta reda på ett nytt s.k. ship (som i relationship) och hittade därmed till Frerard - Frank Iero och Gerard Way, från bandet My Chemical Romance.

Jag har själv bara skrivit fanfictions om Vam, men jag har några idéer till en eller flera Frerad-fics som jag bollar med i huvudet.

Det jag gillar med fanfictions är dels att det är bra berättelser som går att skriva ut och läsa när som helst, för att de inte är så jättelånga. Sedan är det också väldigt bra träning på engelska - jag vill ogärna skryta men vid det här laget är jag bland de bästa på engelska i min klass, så det lönar sig ;) Jag har t.o.m. försökt få min trettonåriga lillebrorsa att läsa några Vam-fics, men han var inte så jätteförtjust i det. Med det menar jag inte att det är en tjejgrej, nejdå, jag vet massor av killar som också läser/skriver fanfiction - och de är helt vanliga killar. Så (om ni ursäktar min marknadsföring), alla borde prova på fanfiction! Som sagt finns det tusentals olika ships och jag har inte minsta lilla förhoppning på att någonsin helt utforska området. Jag följer ju faktiskt bara två ships, även om jag varit inne och botaniserat lite i andra också. Eftersom jag är ett så stort Harry Potter-fan prövade jag t.ex. en fic om Harry och Ginny, men kom rätt snabbt fram till att jag föredrar när J.K. Rowling berättar själv. Måste ju dock inte betyda att alla Harry Potter-fics är dåliga - jag läste ju som sagt inte ens en halv...

Tills vi ses nästa gång,
So long and goodnight!

1 kommentar:

Emilia sa...

VAM ! ♥ Jag skriver helst fanfiction om Ville och som har jag hittat på själv.
sorry for my poor swedish :D