onsdag 10 mars 2010

Filmtips

Hej, mitt namn är Axel, och jag har praktiserat här på V Frölunda biblioteket hela veckan. Jag har fått göra massor av saker, ställt in återlämnade böcker i de rätta hyllorna, leta upp böcker som folk har reserverat och varit med på någon slags föreläsning för barn om böcker bland annat. Det har varit roligt, och alla har varit snälla och trevliga.

De senaste filmerna jag har sett är Bourne-trilogin som gick på tv för en vecka sen ungefär. De handlar om en kille som heter Jason Bourne (Matt Damon). Han är ett misslyckat vapen, gjort av CSI genom ett projekt de kallar Treadstone. CSI hade skickat honom på ett uppdrag att mörda en man på en båt. Bourne klarar inte uppdraget, blir skjuten och vaknar upp någonstans med minnesförslust. Eftersom han är extremt farlig har CSI bestämt sig för att döda honom, det är lättare sagt än gjort, eftersom att Bourne är utbildad till att döda. Med andra ord, han slår ihjäl allt som kommer i hans väg. Genom alla filmerna blir han ständigt jagad av CSI-agenter och lönnmördare, genom hans kamp till att få reda på sin riktiga identitet.

Matt Damon gör en fantastik prestation i alla tre filmerna och om ni inte redan sett de tycker jag absolut att ni ska göra det! Här finns en trailer till den sista, avslutande filmen i trilogin.

1 kommentar:

Elin sa...

Bourne filmerna är helgryma! Äskar det snabba tempot.