fredag 7 mars 2014

Nacht & Nebel

I höstas kom det fram en kille till mig på biblioteket som berättade att han höll på att skriva en bok. I våras blev den färdig och tryckt och jag fick den i min hand att läsa. Killen heter Kristian Reimers och går i nian. Jag tycker det är imponerande att ha skrivit en hel bok och att ha fått ut den i tryckt form. Boken heter Nacht & Nebel och är en slags fantasy-science fiction bok. Jag som vanligen inte är särskilt förtjust i denna genre tyckte att det var spännande att läsa och vill gärna veta hur det går för Mir i kommande del.


Här är en kortare presentation av Kristian själv:

 
Hej!
Jag heter Kristian, jag går i nian på Nya Påvelundskolan.
Jag tycker om att skriva berättelser. Jag har skrivit en bok. Den handlar om Mir. En ingenjör som lever i en tid där hennes folks framtid skapas.
Min bok är en s.k ”Fan Fiction” eftersom karaktärerna i boken är baserade på utomjordingarna i filmen ”Avatar” från 2009.
Just nu arbetar jag med en fortsättning på Mirs berättelse som kommer att bli en eller två böcker till. Jag håller även på med en novellsamling i samma tema.  

Kristian Reimers

Första delen kommer snart att kunna lånas på biblioteken.

Här kan man köpa boken:

Inga kommentarer: