måndag 18 augusti 2008

Värsta böckerna

Här är den efterfrågade listan på det böcker som vi köpte in till VÄrsta boken, sen fick vi och en massa olika titlar från En Bok För Alla och Regionbibliotek Västra Götaland

(o)planerat bröllop av Rai
1984 av Orwell
80 romaner för dig som har bråttom av Lange
Alex Dogboy av Zak
Alkemisten av Coelho
Anne Franks dagbok
Au pair av de la Cruz
Beowulf av Nye
Bögslungan av Alexandersson
Den stora fredens krig av Krog
Den tatuerade fjärilen av Pullman
Det brinner! Av Trenter
Det fattas en tärning av Thydell
Diamantsvärdet och träsvärdet av Perumov
Djurens gård av Orwell
Du och jag, Marie Curie av Persson
El Choco av Lutteman
Eldens hemlighet av Mankell
Emanuel sommarförföraren av Olsson
En plats de kallar lyckan av Sandén
En spricka i kristallen av Krusenstjerna
Eragon av Paolini
Ett annat sätt att vara ung av Nilsson
Ett öga rött av Khemiri
Fantomerna av Östergren
Flickorna i Riyadh av Alsanea
Flyga drake av Hosseini
Fördjupade studier i katastroffysik av Pessl
Före och efter Bella av Hjerzell
Förföljaren av Nordin
Genom helvetet av Nordlund
Gossip girl av Ziegesar
Han hette Skellig av Almond
Hjärtans Fröjd av Nilsson
Hur kär får man bli? av Bredow
I huvudet på Zlatan Ibrahimovic av Bank
I skuggan av San Siro av Bengtsson
I taket lyser stjärnorna av Thydell
Ibland bara måste man av Levithan
Isprinsessan av Läckberg
Jag behöver dig mer än jag älskar dig… av Ardelius
Jag ser mig själv i en sprucken spegel av Küchen
Jinx av Wild
Kalla det vad fan du vill av Bakhtiari
Kalla kårar av Stine
Kallocain av Boye
Kort kjol av Wahldén
Kukbruk av Forssberg
Kära tjejer av Wilson
Linas Kvällsbok 1 & 2 av Hamberg
Luckan i golvet av Arro
Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist
Malin + Rasmus = sant av Nilsson-Brännström
Med uppenbar känsla för stil av Mendel-Enk
Medan mamma sover av Olsson
Mig äger ingen av Linderborg
Montecore av Khemiri
Män som hatar kvinnor av Larsson
Mästaren och Margarita av Bulgakov
Om jag kunde drömma av Meyer
Ondskan av Gulliou
P.S. Jag älskar dig av Ahern
Prinsessan och mördaren av Nordin
Resan som började med ett slut av Bečević
Roms portar av Iggulden
Rubinen i dimman av Pullman
Räcker det om jag älskar dig? av Bredow
Röster av Weatherly
Ser mitt huvud tjockt ut i den här? av Abdel Fattah
Sex med mera av Dahlén
Shoo bre av Foley
Simon och Sophie av Granholm
Simons 120 dagar av Gärdenfors
Skjut kungen av Svedelid
Skuggaren av Nordin
Skyddad identitet av Swindells
Snabba cash av Lapidus
Sofies värld av Gaarder
Sommarbarn av Janouch
Spelar död av casta
Sprickan av Rai
Stardust av Gaiman
Stenens väktare av Eddings
Svart drama av Nordin
Svenne av Nilsson
Svinalängorna av Alakoski
Systrar i jeans av Brashares
Sång till en fjäril av Küchen
Tiara och Dr. Martens av Cabot
Tillsammans av Rudberg
Tillsammans är man mindre ensam av Gavalda
Tusen gånger starkare av Herrström
Vad hände med Jennie? av Cooney
Vargbröder av Paver
Vi som aldrig sa hora av Sandahl
Vindes skugga av Zafón
Vingklippt ängel av Pålsson
Zebraflickan av Åkerman
Är det någon där? av Keyes
Över näktergalens golv av Hearn

Inga kommentarer: