onsdag 27 mars 2013

Förr eller senare...



...exploderar jag, peppade Anna på för några veckor sen. Jag har just läst den och ansluter mig till hyllningskören. Förr eller senare exploderar jag är riktigt, riktigt bra.
 
Jag är inte den som brukar skratta högt när jag läser. Jag är mer den som kanske drar på munnen då och då. Men redan några sidor in i John Greens senaste bok har jag skrattat flera gånger åt hans underbara formuleringar, roliga sarkasmer och skildringar av dråpliga situationer. Förr eller senare exploderar jag handlar om Hazel som är 17 år och cancersjuk. I en stödgrupp för unga med cancer träffar hon Augustus som blivit friskförklarad men som är med i gruppen ändå. Tillsammans suckar de åt Carpe Diem-klyschor, överbeskyddande föräldrar och taktlös vårdpersonal. Boken är rolig, smart och sorglig och något av det bästa jag läst på länge.
Ställ dig i kö till mästerverket här!
// Frida

Inga kommentarer: