onsdag 15 april 2009

Dikter del 1

Ni kunde räkna med mig,
Men nu är det dags,
Det här är min sista sommar.

Jag går,
Vill glittra som förut.

Inte låta folk komma i vägen,
Jag älskar mig!

Emelie

Berättelsen är ute,
Fast i och på,
Klagomål klämmer då.

Mathilda Alexandersson

Klockan halv åtta nickade Gustav övertydligt, "Ja",
Men tjen är som alla andra och kan inte något.
Slut.

Mathilda Alexandersson

Jag hade tidigare alltid,
Tillbringat endast en eftermiddag,
Jagande mina hjärtslag.

Den svarta domen kom,
Skulle den veta?

Jag skakade.
Äntligen förkrossad.

Alice Hansson

Soffan dricker självmord.
Livet är självmord.
Det djupa vinet klunkar bittert.
Vin kan vara hennes man,
Plötsligt känner Stella sig svart,
Av de heta ögonen.
Händelsen säger tår

Slut

Lisa

Varför kom du?
Och finns du egentligen?

Jag är tillbaka i utkanten,
Då, borde vägen gjort snyggt.

Mitt i gången, här förra gången,
Berättade sommar rummet en extra berättelse,

Så nu är du speciell.

Lisa

Inga kommentarer: