måndag 6 oktober 2014

Gone Girl av Gillian Flynn



Den där snackisboken Gone Girl av Gillian Flynn (utgiven 2012) - som har sålt i över 7 miljoner ex - har jag tagit med mig hem från biblioteket ett flertal gånger, men jag har aldrig hittat tid att läsa den. Och kanske var det också så att den inte lockade tillräckligt. Men nu!
Nu är ju boken aktuellaktuell för att den har gått upp på landets biografer (premiär 3 oktober) och då hypas även boken och alla vill se OCH läsa den!
Jag har kollat runt på lite recensioner och att den verkar superspännande och superintressant är inte att säga för mycket.
Bokrecensenter skriver att de loggat ut, kopplat ifrån och sträckläst i en enda lässittning (typ 432 sidor på 7 timmar!), att det är den bästa boken de har läst, att hela boken är en lästfest, att de slukade Gone Girl men samtidigt "hatade" den. Jag bara måste läsa!
Rusa till biblioteket och ställ dig i kö!
OBS! Rekommenderad läsålder är 16 år. Ja, faktiskt!


Inga kommentarer: