fredag 29 juli 2011

Ah...lappar!


Ibland (rätt ofta faktiskt) finner man små fynd i bokhyllorna på jobbet. Ofta är det handskar, glasögon, lånekort som det handlar om, men ibland kan det vara kvarglömda saker som mjölk, strykjärn, fotografier, vykort, minikniv (den fick jag ringa om som upphittat vapen) ett och annat borttappat barn eller dement pensionär (som vi också får ringa, eller ropa ut, om).

Och så finns det små hemliga meddelanden som blir glömda i böckerna: foton, bokmärken, lappar. Jag tycker att det är lika spännande varje gång jag gör ett fynd och i synnerhet vad gäller lappar med små budskap på, så att jag kan dikta upp historier om avsändare och budbärare.

Just nu är jag mycket nyfiken på VEM som har en lapp-kupp på gång. Jag tycker att de är alldeles fantastiska. Mer vardagspepp till folket! (för övrigt är jag barnsligt stormförtjust i den person som skriver meddelanden runt om i Göteborg med hjälp av plastmuggar, nu senast vid Dag Hammarsjöleden där det stod HEJA AFRIKA, med tanke på upproren i nordafrika).




Vardagspepp!


Bokmärke.

Det här är den roligaste (och mest genanta) lapp jag hittat.

Inga kommentarer: