fredag 18 juni 2010

Bree Tanners andra liv och mer Meyer


Stephenie Meyers megasuccé fortsätter.
30 juni går tredje filmen Eclipse upp på bio och snart kommer böckerna i serieformat. Som en liten aptitretare inför filmpremiären har precis boken Bree Tanners andra liv kommit ut. Den nyfödda och blodtörstiga tonårsvampyrflickan Bree ingår i som ofrivillig armévampyr, en flock skapad av den hämndlystna Victoria satta att döda Bella, som dyker upp i Ljudet av ditt hjärta. Och nu har hon alltså fått en egen bok, eller novell kanske man mer ska säga. I förordet berättar Stephenie om hur denna bifigur vuxit fram till en egen historia. Det är mörkare och hårdare än i Twilightböckerna, även om det finns kärleksinslag även här. Trots att slutet för armén redan är givet så är det spännande. Jag tycker att den här påminner lite om Amelia Atwater-Rhodes vampyrnoveller. Så om ni gillar den här så kolla även in hennes böcker (de är till och med bättre). Eftersom det finns så mycket skrivet redan om Twilight så är det bättre att ni kollar in Twilight Sweden.
eller Twilight Saga.

Jag tycker att det spanska omslaget är finare på boken, men det kanske är för att jag har vuxit upp med tv-serier som Dallas och Dynasty?

Reservera boken här:

1 kommentar:

Anonym sa...

Har varken läst Meyer eller serien om Sookie, men tror jag blir mersom tvungen att göra det så jag vet vad folk talar om ... :)