onsdag 21 april 2010

Släpp loss kraften

Jag har varit en sucker för Star Wars ända sen jag som liten fick min första Star Wars-figur i plast. Därför blev jag verkligen glad när jag äntligen fick låna Xbox 360-spelet The force unleashed (låna här) som utspelas i Star Wars-världen.

Man spelar som Starkiller, Darth Vaders hemlige lärljunge, och på uppdrag av sin herre reser man galaxen runt för att ta död på det fåtal jedi-riddare som fortfarande är i livet. Det blir mycket action där man får ta Kraften till hjälp på olika sätt (lyfta tunga föremål från marken och kasta dem som projektiler eller skicka dödliga blixtar från händerna) och svinga sitt lasersvärd. Men en mörk hemlighet lurar i bakgrunden som hotar att driva in en kil mellan Darth Vader och Starkiller. Det var nämligen så att Darth Vader dödade Starkillers far när Starkiller var riktigt liten och sedan tog barnet till sin lärljunge. Frågan är om denna hemlighet kommer att uppdagas och om det kan förmå lärljungen att vända sig mot sin herre.

Det är action, laserstrålar som kommer flygande från alla håll och en mörk hemlighet som håller intresset för spelet vid liv. Ett bra spel för alla oss som gillar när det smäller mycket och ofta!

Trailer för spelet:



PS. I år kommer uppföljaren! DS.

Inga kommentarer: