onsdag 10 februari 2010

Tips inför Alla Hjärtans Dag...

Elin & Klara som har hand om bloggen tonårsboken har gjort iordning en lista med tips på filmer och böcker som handlar om kärlek. Ikväll kommer de och tipsar om dessa på vårt HeartBreak Café 16:00-18:00 på V Frölunda bibliotek.
Här är listan, den passar ju bra inför söndagshjärtdagen...

Kärleksfilmer
A walk to remember
nothing hill
P.S. I love you
the note book
sleepless In Seattle
Fucking Åmål
dirty Dancing
Bridget Jones Dagbok
Ghost
Pearl Harbor
Titanic

Kärleksböcker
Innan jag dör - Jenny Downham
Shoo Len – Doglas Foley
En plats de kallar lyckan – Mårten Sanden
Simon och Sophie – Emma Granholm
Min typ brorsa - Johanna Lindbäck
Räcker det om jag älskar dig - Katarina von Bredow
Expert på att rodna - Katarina von Bredow
Hur kär får man bli - Katarina von Bredow
Malin + Rasmus = Sant - Moni Nilsson
Hata romeo - Rachael Wing
Jag minns inte varför jag älskar dig - Gabrielle Zevin
Om jag stannar – Gayle forman
Nick och Norahs oändliga spellista – Rachael Chon &David Levithan
Genom dina ögon - Stephenie Meyer
Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer
Alla har ett hungrit hjärta – Björn Sorland

Inga kommentarer: