måndag 7 december 2009

Handarbete <3 Spel

Det finns några spel som gjort att jag får jättemycket lust att sy eller syssla med något annat handarbete. Ibland när vänner spelar sitter jag bredvid och stickar, broderar eller syr. Spel som jag upplever uppmuntrat mig lite extra mycket är dessa tre:


Little Big Planet

Favoriten dyker upp igen och jag är inte den enda som vill göra Sacks. Det finns faktiskt de som har förverkligat den här drömmen. Om jag ändå bara kunde få tid till det här, så att jag äntligen kan få krama min lilla digitala kompis!

Kom till Dynamo och testa eller låna det här.




Portal

Inte heller här är jag ensam om att vilja sy ihop en egen mjuk weighted companion cube. Tack och lov går de här att köpa också. Om jag ska ha tid med något annat får det antagligen bli så. För att få veta mer om Portal kan du kolla det här Youtube-klippet eller låna det här (under samlingsnamn the Orange Box).



Small Worlds

Ett litet indie-spel som går ut på att man genom att styra en liten gubbe ska utforska en stor (liten) fantastisk värld. Vackra bilder växer fram, bilder jag vill hänga upp på väggen. Testa spelet här (och njut!).


Läs mer om när handarbeten och nörderi möts på Sprite Stitch.

Inga kommentarer: