lördag 13 december 2008

Sanning eller konsekvens.

Cathys nyckel är uppföljaren till Cathys bok som jag inte har läst, men det gör ingenting. Jag kunde hänga med lika bra i storyn om Cathy som lever i en värld där det existerar odödliga personer. En av dessa är hennes pappa som iscensatte sin död för några år sedan eftersom han kände sig tvungen att lämna sin familj innan de insåg att han var odödlig och att han skulle leva vidare utan Cathy och hennes mamma. 
   I bästa Matrix-stil besöker Cathy en spågumma vilket är upptakten till en deckarliknande historia med en mängd lösa trådar. Texten är skriven i dagboksform med Cathys egna teckningar som löper över sidorna. Dessutom är boken interaktiv så att man kan följa Cathys relationer till sina vänner och pojkvänner via hemsidor på nätet. På Facebook hade Cathy 535 vänner när jag kollade. 

Jag vet inte om boken är ett marknadsföringstrick mer än en spännande bok, men jag kan inte förneka att jag gillar känslan av att följa teckningar och hemsidor. Bra underhållning för stunden. Eller vad tycker ni?

Låna boken här

Inga kommentarer: